Raften op de Colorado River

22 augustus 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een stuk van de Colorado River per raft gedaan.

Om 10:30 met de Camper naar het vertrekpunt. Daar de nodige instructies ontvangen en toen met de oude schoolbus naar de rivier.

daar aangekomen werden de boten te water gelaten en konden we instappen.

Het water was daar nog mooi rustig net als t weer trouwens.

we hoefden zelf niet te peddelen en konden mooi zitten op de rand van de boot. De tour guide vertelde allerlei leuke verhalen over de dingen die we tegenkwamen.

We hebben niet zoveel foto’s - iPhone en water is geen goede combi.

na wat stroomversnellingen waarbij het water over de rand van de boot slaat aangekomen bij de plek om te lunchen.

We hadden wel wat kisten in de boot gezien maar nooit verwacht dat de lunch zo uitgebreid zou zijn.

Ondertussen was de lucht aardig dicht getrokken en t duurde niet niet lang voordat grote druppels regen vielen.

Aangezien in dit gebied niet heel veel regen valt werd de tour guide heel enthousiast. Eindelijk eens wat anders dan de brandende zon.

Toen t ook nog begon te onweren was t toch minder leuk.

Gelukkig duurde dit niet lang en konden we de rivier weer op. Nog een aantal steoomversnellingen gedaan zowel in de boot als zwemmend - erg leuk.

Onderweg ook nog een bever gezien - ook leuk.

we zaten nog maar net goed en wel in de bus terug, 16:00 uur inmiddels, toen er best heftig onweer losbrak, het regende toen ook een paar uur achtereen.

Lekker verfrissend ;-)

morgen weer verder

1. Erwin:
    22 augustus 2018
    Dat lijkt me nou ook skoftig om een keertje te doen 😀
  2. E nu:
    24 augustus 2018
    Heerlijk he vooral als t warm is dan fris je lekker op .