Naar Huis

1 september 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

vandaag, zaterdag 1 september, vroeg vertrokken uit Yosemite Park om de camper op tijd weer in te leveren in San Francisco. Hiermee eindigt onze reis door Californië, Arizona, Utah en Nevada  2876 mijl in drie weken

Lijkt veel km’s en soms was dat ook zo - sommige stukken snelweg zijn lang, recht, stoffig en saai.

Wordt dan wel weer afgewisseld met bijvoorbeeld highway 12 een mooi stukje weg richting Bryce  tot wel 9800 feet hoog, bijna 3 km! Een weg als een achtbaan en na iedere bocht  een ander uitzicht.

We hebben ongelooflijk veel gezien, de prachtige kustweg van San Francisco naar Los Angeles met de zeeleeuwen en zeeolifanten, Universal Studio’s met Harry Potter en Jurassic Parc :-), het hete (46 graden 🐡) Lake Havasu, Grand Canyon, Monument Valley, Canyon Lands met een raft over de Colorado River, dan Bryce Canyon waar we helemaal afgedaald zijn tot de bodem van de canyon - een beste klim. Hierna nog Las Vegas, tja dat blijft lastig te beschrijven - moet je een keer geweest zijn om mee te maken hoe gek t kan zijn. Vervolgens nog Mammoth Lakes (met de beer 🐻) en Yosemite Park.

Veel natuur, wildlife, (grote) auto’s, enorme campers, de maat Connexxion bus lijkt de standaard t zijn. Enorme supermarkten en (outlet) shopping malls

Morgen weer terug naar Nederland, op 2 september, de dag dat we 26 jaar getrouwd zijn,  glaasje champagne met de KLM crew dan maar.

We vertrekken om 1400 op zondag en zijn dan maandagochtend om 0900 weer op Schiphol.

En dan begint t gewone leven weer (dinsdag voor werk naar Cairo in Egypte.....)

Dank voor jullie belangstelling en vele leuke reacties!

1. Gerrit:
    2 september 2018
    Wat vliegen de weken toch om... Ik ga jullie op de tennisbanen spreken (al ingeschreven op Streker Tegelhuis, vandaag laatste dag inschrijving!). Goede terugreis en bedankt voor jullie verhalen en foto's!
  2. Michel:
    2 september 2018
    Bedankt voor jullie verhalen en mooie foto's . Geniet thuis van de nieuwe herinneringen.
    Goede terugreis.
  3. Wil Ouwerkerk:
    2 september 2018
    Van harte gefeliciteerd met jullie 26-jarige trouwdag. Goede reis terug en heel erg bedankt voor het meedelen in jullie ongetwijfeld onvergetelijke vakantie/reis. Tot snel