National park Bryce

25 augustus 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Woensdag 22 augustus
We zijn een dagje naar Island  in the Sky geweest, een onderdeel van het Canyon Lands NP. Dit is een plateau wat heel hoog ligt en over de hele omgeving heen kijkt. Wel weer een beetje het zelfde van wat we al gezien hadden maar toch ook wel apart. Op zoek naar water kwamen we terecht bij een stadje dat Green River heet. Het stadje was nogal verlaten, veel gesloten en vervallen gebouwen. Bij de rivier hoort een State Park, wel aardig maar ook verlaten, wel een goed onderhouden golfbaan, je vraagt je dan af voor wie, in de omgeving wonen heel weinig mensen...

Donderdag 23 augustus
Weer een reis dag ,maar wel een hele mooie reis . Op advies van Kees en Frieda zijn we over de highway 12 gereden, een bijzonder stukje weg, bijna na iedere bocht, en dat waren er veel, een ander uitzicht. Je kan je niet voorstellen dat er zoveel kleuren rots zijn. Het hoogste punt lag op 9800 feet, bijna 3 km hoog! Af en toe lijkt de weg een achtbaan.
We begonnen de reis met 23 graden ,kwamen boven in de bergen met sneeuw, en daarna heel veel regen en onweer. Temperatuur 10 graden op de berg, en dan loop je in korte broek :) brrrrrr.
Veel koeien die los door de bergen lopen, die af en toe ook oversteken, waar je dan even op moet wachten :-)
En hoe dichter we bij Bryce komen hoe mooier het wordt

Vrijdag 24 augustus

Lekker rustig aan dagje , we hebben ons voorgenomen om een wandeling te gaan maken in het natuurgebied van Bryce. We kiezen voor peekaboo trail. Een wandeling van 6 km wat wel heel hoog begon, en makkelijk naar beneden ging (vrij steil ) maar ook omhoog was het vrij steil. Dus de kuitjes zijn wat gevoelig nu :) Maar wat een geweldig gebied is dit, hier kan de Grand Canyon toch echt niet aan tippen . Echt heel mooi.
Na de wandeling even lunchen , pizaatje happen . En ja hoor, er komt een man op Marco aflopen met een smile op zijn gezicht en zegt, ik ken jou .  Een oud collega van Heineken ,hij werkte daar al 2 jaar niet meer . Wat is de wereld dan weer klein.
In de avond een lekker kampvuur gemaakt , het is hier best wel fris in de avond . Zo nu naar bed ,morgen de grote reis naar Vegas , ongeveer 4 uur rijden
Op naar het grote geld :)

1. Wil Ouwerkerk:
    26 augustus 2018
    Prachtig hoor, wat toevallig ook.. die is collega! Veel plezier in Vegas en Daan... buiten de casino's om is er ook zat te doen hoor. Jekunt altijd snel enorm gaan trouwen (een je dan laten trouwen door Elvis)